söndag 13 april 2008

Bountykaka

BOUNTYKAKA Ingredienser4,5 dl strösocker4 dl vetemjöl1, 5 tsk vaniljsocker3 tsk bakpulver4, 5 msk kakao3 ägg225 gr smält margarin2, 2,5 dl kokande vattenVispa socker och ägg poröst. Tillsätt torrvarorna och därefter margarin och vatten. Grädda kakan i 175 grader i ca 15 - 20 minuter. Låt kakan svalna.Smörkräm225 g ,argarin4 dl florsocker2 ägg3/4 paket cocosflingorSmält margarin och tillsätt resten i smeten. Låt svalna. Bred på kakan.Smält ljus blockchoklad med 1 1/2 msk olja, bred chokladsmeten på kakan. VARNING! Kakan är farligt god så se upp!

5 kommentarer:

Carolas vardag sa...

Håller med:)denna kakka är farligt:)god som bara den:)jag har den på min blogg:)receptet alltså:)Prova även min kola paj som jag har där också farlig:)Ha det fint

Anonym sa...

Tack Tack...både för igår kväll =) och receptet.
Kramiz så länge från oss båda

Anonym sa...

Mmmmm ska baka å äta mycke kaka nu.

Anonym sa...

Hej Carola !

Receptet kommer från din blogg jag kopierade det , hoppas det inte gjorde nått, skulle få receptet från Barbro men hon glömde det , skulle tro att att det är likadant.

Ha det så länge kram från Birgitta

Carolas vardag sa...

Det gör inget:)jag delar gärna med mej:)/Kram