söndag 26 oktober 2008

En fundering


Jag har en smal glasburk ute på altanen som dom som röker får fimpa i.
I dag så fick jag se en talgoxe som stog på huvudet i burken , varför gör dom så ? är dom nikotinberoende ? Blir dom höga av tobak ? är sura fimpar favoritmat innför vintern ? eller ? ja va i hela friden sysslar dom med. Det misslyckades till slut för en av dom , troligen kom det en talgoxfetto och trängde sej ner i burken, för burken följde med talgoxen upp och for i golvet. Nu är burken ellimenerad och oxarna får klara sej utan surfimpar, är jag rå mot dom små liven ?

5 kommentarer:

Nils-Erik sa...

Som dom som röker? Är dom du eller? Vad ska "de" som röker göra nu?
Lösningen är enkel: Istället för att fimpa i en burk så kan de som förpestar luften för oss andra och försöker begå ett folkmord genom passivrökning lägga orökta cigaretter på altanen. Tänk vad alla skulle bli glada då. Talgoxen får en fräsch cig. Barn och vuxna behöver inte utsättas för den passiva röken. Luften blir mycket klarare och lättare att andas. Plötsligt kan den som sitter mittemot rökaren se vem han/hon pratar med.
Den enda som skulle bli besviken skulle vara rökaren själv för nu skulle han/hon ju få bättre kondition, renare lungor och slippa den evinnerliga rökhostan, detta måste ju vara anledningen till att han/hon röker och hur skulle rökaren klara sig utan det?

Anonym sa...

Nu var det frågan om talgoxen å inte mej eller någon annan.Vi lever än så länge i ett fritt land mej veteligen , så jag gör va jag vill på min altan och den lilla rök som kommer ut därifrån någongång ibland når definitft INTE dina lungor och inte heller några barn eller andra vuxna ,inte heller blir luften mindre klar så de så

Nils-Erik sa...

Där trampa jag på en öm tå

Anonym sa...

mina tår har du då inte trampat på dom är inte det minsta öm , däremot blir jag bara så less på alla som ska tala om alla negativa skador som rökarna orsakar och att dom skadar sej själv. Detta vet både jag och alla andra mycket väl , ja mer än väl.Så mitt smygrökande bidrar nog inte till några större katastrofer.

Nils-Erik sa...

Tån verkar både röd, blå och öm:-)