tisdag 12 maj 2009

Resultat Backe Bridgeklubb 2009-05-11

1 a Örjan -Sjödin - Sven Olofsson 49
2 a Tony Uppling - Sven-Erik Sjödin 41
3 a Sven.G knutsson - Göran Nilsson 40
4 a Nils - Erik Sjödin - Susanne Sjödin 39
5 a Urban Jacobsson - Robert Abrahamsson 36
6 a Inga Sjödin - Ellen Persson 35

En bricka som satte sig i huvve speciellt var den mot knutsson och Pingel. Där min partner Sven bjudit upp en 6 NT som jag skulle spela. Jag hade klöver Ess borta men får spader ut. Då ser jag min chans att göra ¨+7 men då måste rutern sitta jämnt annars går jag en bet.Brickan före denna så blev det rundpass vi fick inge bra på den så hatet på att göra +7 kändes rätt att prova.
Se och häpna rutern gick igen fick kasta alla klöver på bordet och +7 var ett faktum.Det kändes perfekt.

1 kommentar:

Barbro sa...

Tror du skrivt listan bak och fram!