tisdag 22 september 2009

Kan detta vara något?

VECKANS...

...FÄLLNING
Rasmus Elm
Radioprogrammet "Meny" har fällts av granskningsnämnden för ett inslag där Rasmus Elm berättar om - och gör reklam för - sin kokbok. Det är nog det mest kontroversiella som hänt den pojken.

...CITAT
George Clooney
Sa så här på en presstjosan vid filmfestivalen i Toronto: "Jag utsätter mig hellre för en ändtarmsundersökning, i direktsänd tv, utförd av en man med kalla händer än jag går med i Facebook."

...JALAPEÑO-RÄKA
Jones
Cajun martini, chili, kycklingvingar - men i onsdags åt jag nåt av det godaste jag ätit på Jones på Great Jones Street: en gryta med jalapeno- och limekryddade räkor som var så stark att luftrören aldrig varit så rensade som nu.

...GULLEGULL
Zlatan Ibrahimovic
Och jag menar det inte nedsättande. Efter allt uppiskat förhandshat var det fantastiskt att se hur Zlatan och hans före detta lagkamrater i Inter kramade om varandra i spelargången före matchen Inter- Barcelona.

...KLASSIKER
Tusen svenska
"Tusen svenska klassiker", en blädderbok av Jan Gradvall, Annina Rabe, Björn Nordström och Ulf Nordström, är en lustfylld tegelsten. Stilpoäng till den som hittar mitt namn, eller kan gissa i vilket sammanhang.

Inte ens nära
Champions League-hymnen, som jag hatar den pompösa skiten!




TILL SIST...

Nästa Jonstorps-rapport kommer om en vecka, i dag spelar laget borta mot serieledarna Vejbystrand i division 6 nordvästra Skåne.

Var såhärnära att gå på Djurgården- Malmö FF i måndags, men jag stannar hemma från allsvenskan allt oftare. Jag älskar fotboll för mycket för att orka med att se hur sporten långsamt mördas av idioter utan att nån verkar bry sig.

Själv är jag här, men det verkar bli en kanonkväll när Refreshments på torsdag firar 20-årsjubileum på CC-puben i Gävle. Billy Bremner finns bland gästgitarristerna.

Getafes tröjor med Burger King på bröstet var nåt av det fulaste jag sett.

Och jag har nog sagt det, men det tål att upprepas: "A band's gotta do what a band's gotta do" med Refreshments kan mycket väl vara det bästa som bandet gjort.

"n'Lindström" mejlar: "Efter US Open i tennis behöver Robin Söderling semester i Bangkok. Thaibreak!"

Och när man nämner Refreshments måste man också, än en gång, rekommendera Johan Blohms lysande solo-cd "Reconsider me".

HIF-BP 0-1: där dog Helsingborgs guldjakt.

Trodde länge att Anna Anka var ihop med Arne Anka.

Förstod aldrig vitsen med att fotbolls-EM skulle gå i Polen och - Ukraina.

Apropå ingenting: när Ungern gjorde 1-1 mot Sverige i Budapest tändes en bengal på ena kortsidan. Ett femtiotal vakter sprang upp på läktaren, släckte bengalen och bar ut mannen som tände den. Sen var det slut med bengaler.

Sprang på Amanda Jenssen på Söder i Stockholm förra helgen, hon sa att hon kommer med en ny cd den 28 oktober. Jag ser fram emot det.

Fotbollssupportrar är väldigt lätthånade. En spelare, domare eller tränare förväntas tåla vad som helst, men om en spelare reagerar - då jävlar!

Jag intervjuade Patrick Swayze en gång, han var väldigt öppen och trevlig.

Joe Henrys "Blood from stars" är en mästerligt vacker cd.

Att döma en klubb till poängavdrag eller böter förutsätter väl att klubben har både poäng och pengar?

Och JD Southers "If the world was you" är en lysande lightversion av Henry.

Efter sju gånger sju svåra år bar Roland Nilssons dåraktiga tro på Edward Ofere - äntligen! - frukt. Eller?

"District 9": en lysande sci-fi-thriller.

Zürich gjorde i alla fall två mål mot Real Madrid, inte illa.

Känns mer och mer som om upprördheten över Serena Williams dumheter - och att hon aldrig riktigt sagt "förlåt" - i US Open mest beror på att Williams är kvinna. John McEnroe, någon? Jimmy Connors? Ilie Nastase?

Ferry skulle tagit färjan. (Var den för dålig, Rydell?)

Arsenals vändning mot Standard Liege, 0-2 till 3-2, var nåt av det mäktigaste jag sett, och jag är väldigt orolig över att vi ställs mot Nicklas Bendtner den 10 oktober.

Enligt initierade källor ska Djurgårdens säkerhetsvakter nu samarbeta med Säpo, de verkar i alla fall ha samma reaktionssnabbhet.

Theo Fleury, 41, gör comeback. Hade jag åkt skridskor hade jag också kunnat spela i NHL.

Basel-Roma 2-0. Heja Behrang!

Attacker, anmälningar, hämnd och kakrecept - äntligen är hockeysäsongen igång.

"Samuel Eto'o - alltid en av oss" stod det på Inter-fansens banderoller i onsdags. Yeah, right - tills det kommer ett bättre bud.




rydells hörna - Olssons förstemejlare

Hannes välsmakande pastiller får allsvenska motståndare att qvida.
Från Vancouver till Djurgården? Från Canucks till Eunucks, typ.
Lite märkligt att Hörnqvist är en av få hockeyspelare som går direkt på mål.
Wanderson är lite av Gais "wonder son".
- KRISTIAN RYDELL

Inga kommentarer: