fredag 6 juni 2008

Är det varmt eller?????

Tänk vilken värme det kan bli ute och det är väl både på gott och ont. En sak är jag då säker på , det skulle vara förbjudet att jobba när det blir så här varmt. För det första så går det inte att sova , ett bra exempel är natten som var , en bra förutsättning är ett svalt sovrum och för att få det så öppnar jag fönstret vilket man genast ångrar p.g.a några idioter som envisas med att köra runt på byn med en tjutande och däckskrikande bil + en ilsken moped och en cross som verkar vilja explodera när som helst plus en fruktansvärd hetta inne alltså. Går tillslut ner på soffan och lägger mej lite svalare men....... en enveten fluga dyker snart upp högljutt surrande , av med takfläckten p.g.a en begynnande huvudvärk, flugfan surrar ännu högre så till råga på allt så lyser solen rakt igenom glasrutan på ytterdörren mitt i mina ögon ,ger man upp javisst sova får man väl göra nån annan gång.Trött men ändå vid gott mod cyklar man sen iväg på jobbet för att där kliva in på en avdelning som garanterat är hetare än i helvetet , litervis med vatten konsumeras under dagen och följden blir så klart stamgäst på toan men....... där är det iallafall lite svalare.
Tack och lov har det dykt upp lite moln så solfan försvinner i mellan åt.
Gud va härligt det är med sommar iallafall eller?????

6 kommentarer:

Unknown sa...

Tänk vad glad du ska bli till veckan, då blir det bara cirka 5 grader. Om du gnäller över kyla då så dänger jag dej.
För visst är det väl tur att alla ni som gnäller över de få varma dagar som vi haft blir bönhörda till veckan men hör jag någon klaga då sparkar jag bakut.

Anonym sa...

Fattar du nu varför man jobbar natt ? =)Lider med er på dagen som måste jobba. För att inte tala om alla de äldre som oxå måste må dåligt av värmen. Jag lider iaf inte. Jag säger då:ÄNTLIGEN, lite värme. Som jag har frusit i vinter så har jag inte tinat upp ännu

Unknown sa...

Nu är det väl dags för en uppdatering av bloggen snart, den värme som du klagade över har för länge sedan försvunnit och din efterlängtade kyla är här. Idag slog till och med elementen igång.

Anonym sa...

läs om spökhuset i borvattnet på Ärtvägens blogg

Anonym sa...

Fick du värmeslag sist lr ? Tänkte på allt regn som vräkt ner sista tiden. För att inte tala om kylan ute nu...brrr... Se hur det kan gå när man klagar på värmen he he he..

Anonym sa...

Ja jag skäms ska aldrig klaga mer , tror jag :-j