lördag 3 april 2010

En sann händelse

Denna händelse utspelade sig i storlien 1997.Jag var på en bridgevecka med en av mina bästa vänner Peter samt 2 st kompisar från Ramsele och Sollefteå.Den första dagen så var det en samlingstävling den tävlingen blev jag och peter på pallen av 12 bord.Men på kvällen blev inbjudna till tävlingledaren som höll i storlien veckan.Han böd i alla nya på en whiskey på sitt hotell rum.Där träffade vi en skånsk man med en stor mustasch:-).Ja den var stor.Vi hade trevligt de drogs historier under kvällen frågade denna skånska man jag och peter om han kunde satsa pengar på oss till tävlingen dagens Dubbel som gick dagen efter.Dagens dubbel innebär att man delas upp i 2 lopp om vi talar trav språk så får man en DD kupong där man skall fylla i vilket par som vinner respektive lopp sen blir det ett odds av det.Ja vi sa du kan "spika" oss på din kupong sen måla fullt i andra loppet.Jag tog han i hand sa grattis redan på hotellrummet till fina pengar.Dagen kom vi spelade denna tävling. Nu visade det sig att vi blev nästan sist på vårans sida.Då kom han fram till oss rev sin kupong och sa nu e jag utan hem och fru det är erat fel.Det visade sig att denne skånske vän hade satsat rätt mycket på oss.Men då sa peter jag fick in min Dubbel van 500:-.Då trodde jag att denna skåning skulle få hjärtfel :-)

1 kommentar:

Niklas sa...

Hejsan. Zabina undrar om några kläder har blivit sålda på nätbutiken. Det står nämnligen på chinosen att:
Kunder som köpt denna produkt köpte även häxhatt ??