lördag 27 mars 2010

Tårtan som blev i smulor

När birgitta var på jobbet idag så tänkte jag göra en fin liten tårta till henne som hon skulle få smaska i sig på sin bemärkelsedag i morgon:-).Jag for ned på ICA köpte bakpulver ,tub med nån sorts kräm sller va de heter pynt nånting...ja så naturligtvis slank det med lite öl med :-) men de ska inte vara till tårtan..så korkad e man ju inte.Jag öppnade den gyllene dörren alltså skafferiets dörr plockade fram vetemjöl , socker , bakpulver sen bar det till kylskåpet där jag fann till min förvåning ägg till antalet 8 st noga räknat.jag blndade i ägg och socker rörde ihop dessa med en härlig svängning med vispen i med lite bakpulver de stod 2 st tsk men fan som norrlänning ja e så lita jag inte på receptet sopa i dubbla med bakpulver här ska det jäsas.När allt va klart och ugnen hade värmt upp till det gradantal som stod att rekommendera så var det bara att bröa formen sen i med sneten:-)men int fan hitta ja någe som hette veteströ så jag min kloka hjärna tog korn gryn.I med allt i formen sedan i ugnen sen va de bara att vänta.När jaf sedan satt å spela bridge med mina vänner på nätet kasperlito och Orginal70 så berättade jag att jag hade varit duktig.Sen börja det lukta konstigt från köket.Då fråga jag om det går bra att använda korngryn istället för veteströ:-)skämta du fick j till svar.Jag kan lova er att denna sockerkaka som jag tillverka alldeles själv blev en ren katastrof.den gick inte få ut formen den smulad och förstörd.Den var totalsvart och överjäst.Så nu ligger den i soptunnan :-).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är rolig du hahahahahha/Ika

Unknown sa...

Denna historia är helt ljuvlig min fru o jag garvade så vi kiknade, tårarna rann o vi är rörande överens om att ha en sådan vän på nätet förlänger under alla omständigheter livet......tanken var iaf god vegas /Anti o Strille

Katarina sa...

Jag tycker du va duktig,du har ju iallafall provat.och det är ju tanken som räknas;))

Birgitta och Örjan sa...

jag tackar för ett stöd och omtanke._)